Asiakkaan ääni kuuluu hyvin AGCO Suomen arkipäiväisessä toiminnassa, mutta sen lisäksi tehtiin joulu-tammikuussa asiakaskysely 200:lle SmartTouch-traktorin ostaneelle henkilölle. Kysely rajattiin juuri näihin asiakkaisiin, koska samalla kysyttiin kokemuksia SmartTouchin käytöstä.
Erityisen tyytyväisiä asiakkaat olivat traktorimyyjien ammattitaitoon ja luotettavuuteen. Myyjät tuntevat Valtrat hyvin ja pitävät sen minkä lupaavat. Yleistä palveluasennettakin kehuttiin.
Huollon puolella kehuja saivat nopea apu hätätilanteissa ja varaosien saatavuus. Myös puhelintukea ja kesällä toimivaa varaosapäivystystä kiiteltiin.
Mutta ei niin hyvää, ettei jotain huonoakin. Traktoria ostettaessa suurimpana epäkohtana pidettiin traktorin korkeaa hintaa. Lisäksi toivottiin, että AGCO Suomelta pidettäisiin tiiviimmin yhteyttä myös kaupanteon jälkeen.
Huollon osalta hieman ristiriitaisesti risuja saivat pitkät huoltojonot, vaikka nopeutta kiiteltiin korjauksissa ja sesongin ulkopuolella. Nähtävästi hätätilanteissa apua on saatavissa hyvin, mutta määräaikaishuoltoon saattaa olla useamman viikon jono etenkin kesäisin.
SmartTouch on yksimielisesti helppokäyttöinen
Jos kyselyyn vastanneet ovat jostakin yksimielisiä, niin siitä, että SmartTouch on erittäin helppokäyttöinen traktorin hallintajärjestelmä. 200 ihmisen joukosta löytyi vain muutama, joka piti sen käyttöä jossain määrin hankalana. Erityisesti pidettiin hydrauliikan hallinnasta, työkoneiden asetusten tallentamisesta profiileihin sekä automaattiohjauksesta. Helppoutta korostaa vielä se, että kysely tehtiin ennen yhteistä käyttökoulutusta eikä sen jälkeen.Viestintäkanavista tärkeimpänä pidettiin luonnollisesti omaa myyjää. Lisäksi tietoa Valtroista haettiin paljon nettisivuilta ja messuilta. Oli mukava huomata, että AGCO Suomen Konekierros oli toiseksi suosituin konealan tapahtuma vuosina 2018 ja 2019. Valtra Teamin toimitusta ilahdutti erityisesti se, että asiakaslehteä pidettiin yhtenä tärkeimmistä viestintäkanavista niin digitaalisena kuin paperisena versiona. Asiakaslehdeltä toivottiin mm. lisää tarinoita toisten asiakkaiden kokemuksista sekä traktoritekniikan uutuuksista. Näitä luvataan tulevaisuudessa tehdä lisää.