Reman-osalla ja merkkihuollossa tehdyllä työllä on vuoden takuu. Uudelleenvalmistettuun moottoriin tai voimansiirtoon asennetaan viimeisimmät päivitykset. Uudelleenvalmistuksen asentajat ovat erikoistuneet voimansiirtoihin tai moottoreihin ja heillä on tehtaan asiantuntemus käytössään.
Voimansiirtoa tai moottoria ei tarvitse avata, kun se vaihdetaan kokonaan. Voit varata itsellesi sopivan ajan ja viedä traktorin vaihtoon kun se sopii töihisi. Reman-osa odottaa valmiina ja huolto osaa ennakoida tarkasti kauanko sen vaihtamiseen menee. Ei enää tarvittavien osien tilaamista ja odottelua.
Uudelleenvalmistetun osan hinta on vain 60–70 prosenttia uuden osan hinnasta. Tiedät myös kustannukset jo ennen työn aloittamista. Uudelleenvalmistetun moottorin ja voimansiirron polttoainetehokkuus on parempi kuin vanhan osan.
Uudelleenvalmistus säästää luonnonvaroja. Tarkastuksen läpäisevät osat käytetään uudelleen, mikä kuluttaa noin 85 prosenttia vähemmän materiaaleja ja energiaa kuin uuden osan valmistaminen. Kaikki kuluvat osat kuten tiivisteet ja laakerit uusitaan.
Kaikki osat tarkastetaan
Kaipaako traktorisi moottori tai voimansiirto remonttia? Tai pelkästään suunnanvaihto, ruiskutuspumppu tai pikavaihteet? Ensimmäinen askel on ottaa yhteyttä paikalliseen Valtra-huoltoon. Siellä voit keskustella asiantuntijoiden kanssa onko viisainta tehdä korjaus uusilla osilla, purkuosilla vai kenties Reman-osilla.
Sopivia voimansiirtoja löytyy niin 6000- kuin 8000 -sarjoihin ja A-, N- ja T -sarjoihin. Uudelleenvalmistettaviin voimansiirtoihin asennetaan aina ajovoiman ulosotto, että nimikkeiden määrä saadaan pidettyä pienempänä. Vuosittain kunnostetaan noin 1000 voimansiirron komponenttia viiden asentajan voimin uusissa 720 neliön tiloissa.
Uudelleenvalmistukseen saapuva voimansiirto pestään, puretaan ja osat tarkastetaan. Tarkastuksen läpäisevät osat käytetään uudelleen ja hylätyt osat korvataan uusilla. Kaikki kuluvat osat kuten tiivisteet ja laakerit uusitaan aina. Valmiit voimansiirrot maalataan ja esimerkiksi pikavaihteiden toiminta testataan testipenkissä.
Valtran voimansiirtojen Reman-toimitiloissa on varastossa yli 120 nimikettä vaihdelaatikoita, suunnanvaihtimia ja pikavaihteita.
AGCO Powerin moottoritehtaalla Linnavuoressa on vahva perinne moottoreiden uudelleenvalmistuksessa. Tehtaalla kunnostetaan moottoreita useisiin eri merkkisiin traktoreihin, satamanostureihin, metsäkoneisiin ja muihin työkoneisiin ympäri maailman.
Linnavuoren moottoritehtaalla on kunnostettu dieseleiden ruiskutuslaitteita vuodesta 1957 alkaen. Diesel Centerissä työskentelee kuusi alan ammattilaista, jotka hoitavat diesel-laitteiden korjauksia, testauksia ja säätöjä. Suurimman osan tuotannosta muodostavat Boschin commonrail -suuttimet ja -pumput sekä sähköisesti ohjatut jakajapumput. Näiden lisäksi tehdään mekaanisia ruiskutuslaitteita, kuten Boschin rivi- ja jakajapumppuja sekä Stanadynen jakajapumppuja.
Diesel Center on erikoistunut vain omien tuotteiden, eli Valmet-, Sisu Diesel- ja AGCO Power -moottoreiden komponentteihin. Erikoistuminen omien moottoreiden diesel-laitteisiin on vahvuus, sillä tavallisissa diesel-huolloissa korjataan useiden merkkien ja erityyppisten ajoneuvojen laitteita. Omiin moottoreihin erikoistumisen ansiosta Diesel Centerissä on iso varasto uusia ja tehdaskunnostettuja osia. Joissakin tapauksessa asiakkaan lähettämä, tutkittu ja korjattu osa myös lähetetään takaisin samalle asiakkaalle.
Tehdaskunnostetuilla osilla on vuoden takuu ja ne ovat hinnaltaan noin 60–70 prosenttia uuden osan hinnasta. Tehdaskunnostetun osan vaihtaminen on nopeaa ja saat tarkan kustannusarvion jo ennen työn aloittamista. AGCO Reman -varaosa on kustannustehokas vaihtoehto etenkin vanhempaan traktoriin.