share

Kymmeniä miljoonia seuraajia

Red Bull on energiajuomayhtiö, mutta nykyisin se tunnetaan paremminkin media-alan yhtiönä. Kun Red Bull aikoinaan itse sponsoroi erilaisia hullunrohkeita tempauksia ja urheilulajeja, niin nykyisen se itse järjestää tällaisia tapahtumia ja yhteistyökumppanit ovat kiinnostuneita tapahtumien tarjoamasta julkisuudesta.

– Esimerkiksi Jyväskylän alamäkiluistelukisa näkyi television kautta 21 maassa, minkä lisäksi medioiden edustajia oli saapunut paikalle 60 henkilöä. Red Bullin urheilulajeja seuraavat erityisesti 25–35 -vuotiaat miehet, jotka ovat myös Valtran kannalta hyvä kohderyhmä, kertoo Valtralla tapahtuman järjestelyistä vastannut Juuso Raitanen.

Kovaa ja korkealta

Alamäkiluistelu on Red Bullin perustama laji, jossa kilpailijat koettavat luistella radan mahdollisimman nopeasti. Rata on rakennettu laskettelurinteen yhteyteen ja on huomattavasti jyrkempi kuin videokuvista voisi luulla. Erät ovat neljän luistelijan yhteislähtöjä, jolloin matkan varrella tulee kontakteja, kaatumisia ja törmäyksiä. Jyväskylän rata on kiertueen ainoa luonnonjäästä tehty ja kaikkein pisin, peräti 630 metriä. Korkeuseroa on 60 metriä.

Valtra ja Red Bull tekivät tapahtumaan liittyen yhteistyössä kolme videota. Valtrat olivat myös muuten mukana kisapaikalla sekä rakentamassa rataa että Red Bull -teipatun esittelytraktorin muodossa.

Red Bull -teippauksin varustettu Valtra oli esillä kisapaikalla.

Evästeet

Käytämme evästeitä sivustojemme ja palvelujemme parantamiseen. Tähän sisältyvät kolmannen osapuolen sosiaalisen median sivustojen evästeet, jotka voivat seurata sivustomme käyttöäsi. Jos jatkat muuttamatta asetuksiasi, oletamme, että hyväksyt kaikkien sivustoomme liittyvien evästeiden vastaanottamisen. Voit milloin tahansa muuttaa evästeasetuksiasi. Lisätietoja

Ok, ymmärrän