share

Traktorin omistamisen pitää olla helppoa ja vaivatonta

Valtran jälkimarkkinoinnin ta­voitteena on, että traktorin omistaminen olisi mahdolli­simman helppoa ja vaivaton­ta. Siihen päästään, kun tehdas ja jälleenmyyjä työskentelevät yhteistyössä asiakkaan parhaaksi. Sa­moin korostetaan myynnin, huollon ja varaosien yhteistyötä. Traktoreilla työskennellessä sattuu välillä haave­reita, mutta niiden jälkeen on tärkeintä saada taas pyörät pyörimään mahdollisimman nopeasti.

– Pidämme huolta asentajien osaamisesta ja varaosien saatavuudesta. Asentajat koulutetaan Valtran koulutussuunnitelman mukaan. Uudessa koulutuskeskuksessa koulutetaan useita satoja huoltopäälliköitä ja asentajia vuosittain, kertoo jälkimark­kinoinnin johtaja Jani Rautiainen.

Varaosapalvelut nojaavat keskus­varastoihin Suolahdessa ja Ranskan Enneryssä, lisäksi eri maissa on useita alueellisia varastoja. Jokaisen myyntipisteen käsivarasto on opti­moitu seudulla olevien traktorimal­lien, töiden ja sesonkien mukaan niin, että suurin osa asiakkaista saa tarvitsemansa osan mukaan heti tiskiltä. Varaston ei tarvitse olla iso, kun siinä on juuri eniten tarvitut osat.

Huolto mukana jo tuotekehityksessä

Jälkimarkkinointi on paljon muutakin kuin varaosia ja huoltoa. Huollon asiantuntijat esimerkiksi osallistuvat uusien traktoreiden tuotekehitykseen ja pitävät huolta, että uudet traktorit ovat entisiä luotettavampia ja hel­pompia ylläpitää. Myös palveluiden jatkuva kehittäminen on tärkeää.

Norjalaisia asentajia huoltokoulutuksessa Hirvaskankaan uusissa tiloissa. Huoltoverkoston ammattitaidosta huolehtiminen on yksi jälkimarkkinoinnin avaintehtäviä.

– Connect-­, Care-­ ja Go ­-pal­veluilla haluamme tehdä traktorin omistamisesta helpompaa, huoletto­mampaa ja kustannuksiltaan enna­koitavaa, kertoo Rautiainen.

Connect-­etäseurannan avulla paikallinen huolto voi olla etäyhteydes­sä traktoriin. Care­jatkotakuu aut­taa ennakoimaan kustannuksia jopa viiden vuoden tai 6000 tunnin ajan. Pisimmälle menee Go­-palvelu, joka sisältää määräaikaishuollot. Palve­lupakettien avulla on mahdollista ennakoida tarkasti traktorin käyttö­kustannukset ja pitää traktori aina hyvässä kunnossa.

Valtra Connectin avulla asiakas voi seurata omien traktoreidensa tie­toja. Lisäksi maasta riippuen käytös­sä on esimerkiksi asiakasportaaleja, uutiskirjeitä ja sosiaalisen median kanavia, joiden avulla pidetään yhteyttä asiakkaan, jälleenmyyjien ja tehtaan välillä. Yksi yhteydenpidon muoto on myös tämä Valtra Team -­asiakaslehti sekä sähköisenä että paperisena versiona.

Evästeet

Käytämme evästeitä sivustojemme ja palvelujemme parantamiseen. Tähän sisältyvät kolmannen osapuolen sosiaalisen median sivustojen evästeet, jotka voivat seurata sivustomme käyttöäsi. Jos jatkat muuttamatta asetuksiasi, oletamme, että hyväksyt kaikkien sivustoomme liittyvien evästeiden vastaanottamisen. Voit milloin tahansa muuttaa evästeasetuksiasi. Lisätietoja

Ok, ymmärrän