share

Petri oppi nopeasti, että Valtra on moderni ja alansa huipulla oleva brändi

Digitaalisesta mainonnasta vastaava Petri Sagulin tuli Valtralle pienemmästä konsulttifirmasta alle vuosi sitten. Valtraan liittyi monenlaisia toiveita ja ennakkoluuloja. Yksi pelko oli, että isona firmana Valtra olisi byrokraattinen ja vanhanaikainen. Tämä ennakkoluulo osoittautui kuitenkin nopeasti vääräksi.

"Eniten minut on yllättänyt se, miten vahvaa osaamista täällä on esimerkiksi digitaalisessa markkinoinnissa ja miten sujuvia eri prosessit ovat. Vielä laajemmin ajateltuna se, miten esimerkiksi tulevaisuudesta ajatellaan." - Petri Sagulin

Petri Sagulin on työskennellyt aiemmin kuluttajamyynnissä, opiskellut viestinnän maisteriksi ja tehnyt sen jälkeen uraa pienemmässä konsulttiyrityksessä. Valtra kiinnosti työpaikkana muun muassa kansainvälisyytensä vuoksi, mutta samalla Petri pohti miten viihtyisi isossa yhtiössä. Kun sopiva paikka tuli auki, hän kuitenkin haki ja sai paikan.

"Luulen että esimerkiksi osa nuoremmista saattaa nähdä tällaisen suuren teollisuusyrityksen vanhana mammuttina, joka elää 80-luvulla. Oikeasti täällä tehdään todella siistejä juttuja ja olen hämmästynyt kuinka vahvaa osaamista talossa on. Koko ajan tapahtuu paljon asioita ja suunnataan tulevaisuuteen", kertoo Petri.

Petri vastaa Valtran maksetusta digimainonnasta. Työhön kuuluu verkkosivujen kehittämistä, tulosten analysoimista ja käyttäjäkokemuksen kehittämistä. Mainoskampanjoita tehdään jatkuvassa yhteistyössä eri maiden markkiointipäälliköiden ja digitoimistojen kanssa.

"Yksittäinen työpäivä koostuu hyvinkin moninaisista tehtävistä ja erilaisista kokonaisuuksista. Koko ajan tapahtuu paljon ja esimerkiksi eri maiden markkinointipäälliköiltä tulee päivittäin pyyntöjä. Palavereita on paljon ja aika harvoja asioita teen täysin yksin. Seuraan budjettia ja analytiikkaa sekä hallinnoin digimainontaa."

Toimialalla on väliä

Petrillä ei ole maataloustaustaa eivätkä traktorit ole hänelle entuudestaan tuttuja. Kuitenkin maatalous toimialana miellyttää.

"Tietysti toimialalla on väliä. Tämä on aika varma toimiala ja tätä työtä tarvitaan. Maataloutta kritisoidaan – paikoin varmasti aiheestakin – mutta isossa kuvassa autamme ruokkimaan koko maailman."

"En ole mikään traktorimies, mutta kyllähän tällainen teknologia innostaa, kun siihen pääsee tutustumaan. Esimerkiksi koeajoissa huomaa, että nämähän ovat kuin lentokoneita, jotka ovat täynnä teknologiaa! Huomaa että talo on täynnä innovatiivista porukkaa ja on selvä suunta mihin ollaan menossa."

Kansainvälisyys on tärkeää

Petri on työskennellyt aiemmin kansainvälistymiskonsulttina, eli auttanut yrityksiä kansainvälistymään. Eipä siis ihme, että kansainvälisyys miellyttää Petriä myös Valtralla.

"Minua motivoi että pääsen työskentelemään kansainvälisissä ympyröissä. Työskentelen päivittäin maahantuojien kanssa ja lisäksi meidän Suolahden markkinointitiimi on hyvin monikansallinen." 

Petri työskentelee suunnilleen puolet työpäivistä etänä kotoa käsin Jyväskylästä ja puolet Suolahden toimistolla.

"Ei työmatka Jyväskylästä ole paha. Minusta on jossakin määrin terapeuttinen hetki istua noin puoli tuntia omassa rauhassa ennen ja jälkeen työpäivän."

Petri arvostaa myös sitä, että Valtralla tiedostetaan kestävä kehitys ja ympäristönäkökulma.

"Ympäristöäasiat pitää huomioida tänä päivänä alalla kuin alalla. Hienoa nähdä, että ne kiinnostavat täälläkin koko yrityksen tasolla."

Takaisin Valtran urasivulle

Valtran urat

Evästeet

Käytämme evästeitä sivustojemme ja palvelujemme parantamiseen. Tähän sisältyvät kolmannen osapuolen sosiaalisen median sivustojen evästeet, jotka voivat seurata sivustomme käyttöäsi. Jos jatkat muuttamatta asetuksiasi, oletamme, että hyväksyt kaikkien sivustoomme liittyvien evästeiden vastaanottamisen. Voit milloin tahansa muuttaa evästeasetuksiasi. Lisätietoja

Ok, ymmärrän